sila tinggalkan blog anda, saya akan melawat kembali!!

Pages

Sunday, January 30, 2011

shaolin.. andy lau yg hot! Nicholas Tse yg nyum!!




yeaaahhhhh... weekend yg bermakna.. hahaha.... aku habis kan mase merewang kat mall.. menghabiskan sisa duit yg tinggal... so tetibe rase rajin plak nk review pasal cerita yg haku tgk iaitu shaolin...

so pas aku tgk cerita ni.. yg aku nk kate.. wow... pelakon kacak yg sgt hot dan nyum... hehehehe.. (gatai aaiihhh)...

actualoly aku malas pulak so aku copy paste je le sinopsis die disini je la ek ek... hehehe

sinopsis
Pada awal-awal republik cina, para panglima perang saling berperang untuk memperluas kekuasaannya. Salah satunya adalah panglima perang bernama Hao Jie (andy lau) dan saudaranya Huo Lung (Nicholas tse), dimana mereka menemukan sedikit perlawanan pada saat menyerang kota dengfeng.

salah satu kuil shaolin terdekat memberikan bantuan kepada yang terluka. Dan murid-murid shaolin Jing Neng, Jing Kong dan Jing menjadi robin hood bertopeng pada malam hari untuk membantu kaum miskin.

Hao Jie (andy Lau) yang bersifat sombong kemudian menantang master shaolin ketika dia mengetahui bahwa para murid shaolin membantu musuh-musuhnya. Dan dia memenangkan duel dengan para master shaolin dan hal ini membuat sifatnya semakin sombong dan arogan.

namun hal itu berubah ketika dia dikhianati oleh saudaranya Huo Lung (nicholas tse) yang mengambil kepemimpiannnya di tentara militer. Dan Hao jie ke kuil shaolin untuk mencari bantuan. Sambil memulihkan diri Hao Jie mendalami seni beladiri shaolin dan menemukan kedamaian di kuil shaolin.

Dan pertempuran terjadi ketika Hao Lung menyerang kuil shaolin dan Hao Jie membantu para murid shaolin.


hehehe.. so kalu sape2 yg minat nak tgk cerita lawan2 ni.. sgt sesuai la tgk cerita ni...

dan yg penting sekali kan kan kan.. ada jackie chan.. watak pembantu.... tapi sgt membantu dlm memberikan impak yg tinggi terhadap jalan penceritaan... lakonan andy lau mcm biase mesti la superb... but last but not least ialah...

aku tak puas hati kenapa org jahat muke kacak sgt???? langsung tak sesuai hokeh Nicholas Tse ni nak jadi org jahat.... sumpah bg haku tak sesuai... hehehe... however.. nicholes ini mmg buatkan aku mencuci mata.. hehehe... (aku kate hensem kalu kowg ase tak hensem sila jngn komen!!!)
im still
hehehehe

4 comments:

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

layannnn....

Qastalani® said...

antara Faster dan Shoalin. mana satu nih??

anak_hamja said...

senja: jom jom

anak_hamja said...

miss Q: of coz dua2... saye da tgk dah dua2... hihihi