sila tinggalkan blog anda, saya akan melawat kembali!!

Pages

Tuesday, August 31, 2010

merdeka dan banjir...


salam satu malaysia.. wah.. da 53 tahun merdeka... aku dilahirkan selepas 30 tahun merdeka.... so aku dilahirkn dengn keadaan sempurna dalam keluarga yg sempurna pada masa itu... dadada.. aku bukan nak taching mching disini... just nak turut meraikan merdeka nya malaysia kali ke 53... merdeka merdeka merdeka.. malaysia da 53 tahun merdeka.. aku ni ha yg x merdeka2 lagi.... aku perlu abiskan baki2 kurang dr setahun lagi pengajian sebelum layak digelar graduan ijazah pule selepas title graduan diploma once ago.... hehehe....

semakin moden malaysia semakin bnayk isu negara yg muncul... masalh sosial.. kes itu kes ini... aku juga remaja yg tak telepas dari masalh sosial.. aku tak boleh kate aku baik sbb aku mmg bemasalh pun... (setiap remaja ad masalah mereka!!) but as a person who are educated should i done wat noneducated person done? kalu da aku buat mende yg same mcm org yg x de pelajaran buat aku pun kire x de pelajaran la kan kan... emmmm... harus muhasabah balik ni...

semalam seharian aku wat keje luar.. gi ke jabatan pengairan saliran JPS pastu gi lak site klinik kesihatan...pastu sambung plak gi jabatan kerja raya.. sumpah aku penat sgt.... balik2 gi bli makanan bebuka.... cukup2 je mase just nice... bebuka seperti biase... tetibe... hujan lebat.... dan abis2 je bebuka pas basuh2 pe patut nk solat tetibe bilik kami masuk air weyh!!!!!!!!!!!!!!!! banjir.. oh my God wat happeng???  dok tingkat atas bole banjir ayo masuk bilik??? hadoi.. da keje nk selamatkan barang2 terutama brg letrik seperti laptop.... gambo kejadian haku update soon k!!

abis2 je badan haku da ase seram sejuk je.. nafas pun da ase panas je... aku mandi2 main pacebook jap... pastu telan panadol 2 bijik.. kol 10 haku da kelubung badan... 

hadoi... ni la kisah merdeka haku kali ke 53... edisi demam!! hahaha...