sila tinggalkan blog anda, saya akan melawat kembali!!

Pages

Wednesday, October 6, 2010

daun orang nak mati lalu daun kite??

ari ni.. telinge aku asik bedengung je... adakah sebb haku da bnyak tidur?? semenjak dua menjak ni.. tidur aku selalu tak lena... ase resah je... alfe'el seterusnya ialah aku akan tejage antara jam2 3 hingga 5 pagi.. aku akan terbangun dengan sendirinya.. jam2 sesuai untuk tahajut.. adakah tanda2 tuhan nak suh aku tahajut?? emm.. tapi sekali pun tak penah aku buat.. padahal akhir2 ni aku selalu tejage malam walaupun selewat mane pun aku tidur... masyaallah.. mungkin aku ni da bnyak sgt lagha' ni... emm...

bebalik kepada telinge bedesing tadi.... telinge aku bedesing ya amat .... sambil2 tuh aku mengomel apesal la tinge aku ni ... ad prob lak... pastu kawan bilik aku si fara...

pic source: hincik google

"ni mesti ada daun orang nak mati jatuh pastu langgar daun ko... "

"ha???" aku telopong..

" ko tau tak ni??... kan setiap orang ad daun sendiri mewakili umo kite... hari2 dia akan jatuh sehelai sehelai sampai la tiba daun terakhir... orang kate kalu telinge bedesing tuh maksudnye ad daun orang lain yang jatuh tapi da bergeser dengan daun kat pokok kite... aku pun tak to betul ke tak... tapi orng kate la.."

"Oooooooo" panjang aku telopong mndengar...

hehehe... kowang tau tak pasal mnde ni?? aku lu tahem kecik2 ad ad gak la dengar kawan2 kanak2 ckp mende ni.. tapi aku ingt main2 je untuk kasik kanak2 jgn nakal sgt2 lompat sane sini smpai tinge bedesing-desing... tapi da besar ni ad gak lagi orang dewase cakp mnde yg same...

so ini bukan mitos semate-mate... mungkin ada kebenarannya.. sape yang pandai bab ni cube terangkan pada saye hal yg sebenarnye??

2 comments:

Zyash said...

bace surah al-ikhlas 3 kali dan sapu ke telinge jika masih berdesing lagi

anak_hamja said...

terima kasih zyash