sila tinggalkan blog anda, saya akan melawat kembali!!

Pages

Wednesday, September 2, 2009

luruskan hatiku


Luruskan Hatiku Tuhan
by Mawaddah

Ya.. Allah dengan berkat Nabi-Mu dan berkat guruku

Luruskanlah hatiku, agar agamaku lurus

Betulkanlah hatiku, agar ku ikhlas selalu

Tetapkanlah hatiku, agar ku tak tergugat

Dengan ujian yang menimpa



Ya.. Allah, Tuhan yang mencipta hati

Bersihkanlah hatiku, agar mazmumahku

Tidak merosakkan agamaku

Dan juga tidak merosakkan kehidupan orang lain



Wahai Tuhan yang membolak - balikkan hati kuatkanlah hatiku

Agar keyakinanku tak berubah

Supaya aku sentiasa tabah



Tuhan, Engkau resapkanlah hatiku

Sentiasa bersama-Mu

Supaya aku rasa, ada kawan melindungku

Agar aku tak rasa sepi di dalam hidupku



Aku merasa malu melanggar perintah

Dan aku sentiasa siap siaga menunaikan suruhan-Mu



Ya... Allah, Tuhan yang menjaga hati

Baikilah hatiku, agar seluruh hidupku menjadi baik

Supaya tidak khianat, dan tidak hasat dan tidak berdendam sesama manusia



Tuhan, limpahkan kedalam hatiku

Ilmu dan hikmah

Hingga aku dapat menyuluh hati dan menyuluh kehidupanku

Supaya lahir batinku bersyariat

Agar lahir batinku menjadi taat

Tuhan aku harap Engkau kabulkanlah doaku ini

0 comments: