sila tinggalkan blog anda, saya akan melawat kembali!!

Pages

Monday, September 7, 2009

wang ringgit dan khidupan


dlm keheningan petang yg menginjak.. entah knape hati terase sayu.. berdetap hati ku ini.. terfikir dikala sibuk menyiapkan tugasan yg perlu sebelum pulang bercuti sempena shawal yg bakal menjelma.. dlm menyusur kehidupan seorg pelajar di universiti malaysia pahang ini.. semalam ayahda telefon tentang yuran pengajian adakah sudah dilangsaikan dan baki duit yg diberi untuk yuran pengajian 2 semester lagi...

Ya Allah.. sejenak aku merenung.. adakah aku menggunakan sebaiknya wang yg telah diberikan ayah padaku selama ini.. teutama untuk menampung pengajianku.. sungguh aku kekadang leka dan alpa.. namun nasihat yg ayah beri selalu berada di kotak fikiranku.. aku satu2nya harapan ayah yg tinggal.. aku x boleh bayang tanpa ayah disisi.. mungkinkah aku akn hilang arah.. tetibe rindu nak balik berbual besama2.. huhu

ramadhan hanya tinggal kira2 2 minggu lagi.. ayah ckp da pindah balik ke rumah pusaka tokayah dijelutong.. da lama rumah tu terbiar tanpa penghuni.. akhirnya ayah amik keputusan untuk balik tinggal disitu.. kata ayah rumah masih bersepah.. kpulangn ku dinanti untuk membantu mengemas.. aku harap ayah gembira selalu walupun dimana dan ape ujian.. dan aku kan cuba mnjadi anak yg terbaik untuk kdua ibu bapa ku..

0 comments: