sila tinggalkan blog anda, saya akan melawat kembali!!

Pages

Saturday, June 26, 2010

kita golongan buih2 dilautankah??

i read this article from this blog http://ohmalaysia.com/4-rukun-yahudi-untuk-menguasai-dunia/.. looks like good to share with readers especially for muslim... hope boleh amik iktibar....

Penganut agama Yahudi hari ini mempercayai empat rukun yang telah dipinda serta disesatkan iaitu:
  • Pertama – Orang Yahudi menganggap mereka adalah bangsa yang dipilih oleh Allah SWT manakala bangsa-bangsa lain adalah ‘binatang-binatang’ yang dijadikan rupa manusia yang membolehkan mereka melakukan apa sahaja termasuk membunuh bangsa lain.
  • Kedua – Orang Yahudi berhasrat untuk mendirikan Haikal Sulaiman iaitu kuil yang mereka dakwa pernah didirikan oleh Nabi Sulaiman a.s. dan tapak kuil itu ialah Masjidil Aqsa yang menjadi tempat Israk Nabi Muhamad s.a.w.
  • Ketiga – Orang Yahudi mahu mendirikan negara besar dunia yang berpusat di Israel di mana seluruh dunia akan tunduk kepadanya.
  • Keempat – Orang Yahudi sedang menunggu al-Maseh. Al-Maseh ialah yang memimpin Yahudi untuk menakluk dunia. Kepada kita orang Islam, al-Maseh ialah ‘dajjal’ yang dijanjikan oleh Nabi s.a.w.
Dengan rukun-rukun di atas, maka tidak hairanlah mengapa Masjidil Aqsa yang merupakan kiblat pertama bagi umat Islam kini menjadi rebutan bangsa Yahudi. Orang Yahudi juga bertindak ganas dengan merampas tanah-tanah umat Islam di Palestin serta mengorek di sekeliling Masjidil Aqsa.



emm... ni antara barangan yg kite boleh boikot... banyak kan?? ase boleh ke kita elak?? emmmm.... bnyak sgt yg jadi kegemaran haku sendiri... sebagai muslim kalau boleh elak dr amik barang2 ni lakukanlah...

2 minggu lepas aku dgr ceramah pasal gaza.. tesentuh hati aku... tedetik kat hati aku.. ape la musibah org muslim sekrg ni kan... padahal umat islam sendiri ad berjuta2 tapi kenapa kita tak boleh lawan israel yg kecik tu?? benarlah ap yg dikatakan..
mafhum sabfa Nabi Saw 1400 tahun dahulu?, di akhir zaman, kamu akan melihat umat Islam itu akan dikerumuni musuh Islam seperti mana semut mengerumuni makanan dalam talam. Ada sahabat bertanya, adakah kerana sedikitnya umat Islam ketika itu ?, lalu Nabi bersabada, tidak! Pada ketika itu umat Islam ramai ,tapi seperti buih di lautan, dan Allah cabut rasa takut dalam hati musuh2 Allah terhadap mereka dan Allah campak rasa ketakutan terhadap musuh Allah dalam diri mereka ...Sebabnya , pada ketika ini, umat Islam ditimpa 2 penyakit, iaitu takutkan mati dan cintakan dunia.

dunia da akhir zaman kan.. haku sendiri mmg da komfem ni x sedar2 lagi dan tegolong dalam golongn yg nabi katakan diatas.. eemmmm.... hishh kamu suwaibah... pe nak jadi?? da ase kebal nak masuk api neraka??? nauzubillahiminzalik..