sila tinggalkan blog anda, saya akan melawat kembali!!

Pages

Thursday, July 30, 2009

dekan marah n kisah H1NI

alhamdulillah sampai saat ni aku masih sihat n boleh bernafas dibumi Allah ni walaupun i got a little flu and batuk.. uhuk uhuk...

da berape hari internet macm hampeh.. baru hari ni aku berjaya nk post something untuk tatapan sume.. cter hot aku dlm 2-3 hari ni..

selase (8.00-9.30 mlm)
bertempat astaka UMP
Perjumpaan antara Dekan FKASA, staff, student tahun 2,3,4


huhuhu.. nampaknyer dekan da tinggi suare.. habis la kitorg kate ati aku... he said" blablabla....." panjng la aku pun x dapt nk tulis sume yg die cakap.. tapi contentnyer ader beberape sub..
  1. surat yg student anta kat KPT
  2. masalah akredetasi
  3. latihan industri di akhir semester selama 6 buln
so aku pun nk jugak buat ulasan dari perjumpaan tersebut..
kitorg kene marah lagi!!!! oh tidak.. baru je pasal computer programming... ni hal baru lak timbul.. ishkk.. asyik keje kene marah je.. tu la... cakap org2 tua x nak dengar.. nampaknye ayahda dekan da marah.. sape la yg pandai sgt ngomel kat KPT tu... tapi aku sgt respect budak tu.. mmg bkn calang2 budak awam ni.. berani betul!! aku pun x seberani tu.. mmg mahasiswa yg bersuare lah.. hehehe.. pasal akredetasi aku x tau nk komen.. n pasal latihan industri plak that one word the best untuk bgtau isi hati aku "Yuhuuuuuuuuuuuuuuuu" hehehe... suke aku.. sbb aku suke LI hujung sem sbb pastu x yah nk blaja dah.. bior la dekan nk kate ap.. AEC nak kate ap.. yg penting aku yg nk blaja n aku yg nk hadapi sume ni n aku yg nk bayor pinjaman nnti... bukan Dekan bukan AEC... hehehe mungkin x matured jawapan ni tapi ni adalh realiti hati aku!!

rabu (8.30-10.30 mlm )
bertempat astaka UMP
ceramah H1N1


oh tidak.. adekah benar yg aku dengr?? peningkatan masalh kesihatan yg serius dikalangn pelajar UMP!! sejak kemarin klinik kesihatan universiti telah dikunjungi 100 org pesakit dalam satu hari!.. semalam hadir plak 80 org lagi... mak aihhh.. ramai gle org sakit.. aku tgk depan klinik universiti aku.. ramai gle budak2 tunggu turn nk amik giliran jumpe dokter..

semasa ceramah diadakan dekan n dokter bagitahu pelajar 3 org telah disuspek kene jangkitan.. tapi mlm tadi dokter x dapat sahkan lagi keputusan kerana ujian makmal baru dibuat.. tapi mcm2 nasihat diberi untuk mngelak dari terkene jangkitan.. seram plak aku.. tapi dekan nampka relek je berbanding ngn felo2 kolej yg bersama pelajar mnjaga kebajikan kami student.. mungkin dekan ingin mnyembunyikan kerisauan beliau agar pelajar2 tenang dlam mghadapi situasi yg aku kire sudah kritikal..

mcm ne bdk UMP da kene suspek ni?? pelik aku.. u dekat hujung daerah ni jugak yg keneyer.. dokter bgtahu kawasan kuantan kolej mara kat sg lembing da diarahkan tutup.. tp UMP lom lagi.. mintak2 jngn la.. aku nk cuti raye lame2.. bukan cuti sem seawal sekrg..

Khamis (11.50a.m- sekrg)
sekitar kampus UMP (blok kuliah W)

student positif H1N1???

jam 1o pagi mcm biase aku ari khamis ade kelas komputer programming kat makmal komputer FKASA.. 2 jam.. habis je ingat nk menuju cafe bli makann before kelas pukul 2.. on da way nk gi cafe lalu depan klinik UMP.. ramai org kat c 2.. amryana ngn hasmida pon ad.. "Y gi amik mask muke!!" arah kawan aku.."buat ap??" aku tnyer.. "amik je la pakai.. kiter sume da kire dlm bahaye ni.. prevent la diri sendiri.." kate am "masuk je mintak nanti nurse bg" kate ida.. aku pun masuk.. ya Allah ramainyer student.. sume da pakai topeng.. seram bulu rome aku.. mule la terase gatal hidung nak batuk sesak nafas... sume ni psiko belake... x de pape suwaibah pujuk ati aku...

pas amik aku pun ngn ida ngn am pun gerak la ke cafe.. dalam pjalanan jumpe ramai staff bergegas ke blok W sambil mngarahkan student masuk semule ke kelas masing2.. pe hal ni?? da kene kuarantine dalm kelas plak ke?? en tu tnyer kitorg.. "awak dari mane.. ???" "kami bukan dari blok W, kami dari makmal FKASA yg baru.. knape en. ade ap masalh??" "emm.. kalau ad antara awak dr blok W sila masuk semula kesana sambil berlalu dlm wajah yg agak cemas dan kelangkabut tanpa mnjawab soalan kami" fuhh.. ap da jadi?? monolog aku sendiri.. nampak ambulance x berenti2 bergerak.. aktif betul suasana kampus kali ni.. sebijik mcm drama je aku rase.. hehehe..

pas bli mknan aku balik lepak bilik amryna jap mkn2 kat c 2.. sambil begosip pasal pnyakit ni.. katernyer ramai yg sakit datg dr student fakulti kimia.. huhu.. patut la roomate aku minggu lpas demam teruk.. tapi da sihat da sekrg.. pas mkn aku balik bilik.. rupe2nyer roomate aku kne tahan dlm blok W beberape hour.. tension je.. dlm kol 2 diorg balik.. Nabihah plak batuk2.. seram je aku rase.. perlu ke sume ni nk belaku?? ana plak balik die kate sah dah ade student UMP positif H1N1!!!! ha?? betul ke ni?? atau gosip semate2?? UMP da x selamat lg??

huhu.. aku still tgh investigate ap yg senarnyer belaku.. x pe.. rilex2.. kiter tunggu ap2 pngumuman.. aku akn update lagi ap yg terjadi!!

0 comments: