sila tinggalkan blog anda, saya akan melawat kembali!!

Pages

Saturday, October 24, 2009

ujian demi ujian


dalam menyusur kehidupan ini kekadang terasa lelah... dengan ujian dan ujian yg menimpa.. sedangkan kita sendiri tahu ujian itu juga dtg atas kesilapan diri sendiri.. baik dalam kehidupan, pelajaran, pekerjaan maupun percintaan..

begitu juga aku tak terlepas dari semua ini... semua yg aku sebutkan tadi kecuali pekerjaan mnjadi masalh ku.. dalam pelajaran.. aku agak gagal dlm menguruskan masa ku.. dan ujian tuhan berikan bila bnyak kerja yg menimbun2 perlu aku selesaikan.. adakah sbgai student aku akan give up?? atau terus besungguh2 hingga ke penamat?

dalam kehidupan pula... kekadang aku terlalu pentingkan diri sendiri.. lalu Allah turunkan ujian bila tak ada yg ingin membantuku pula.. adakah aku sedar akan apa yg aku penah lakukan terhadap org lain?? semua ini hukum karma alam.. what u give u get back..

dan dalam percintaan suatu yg sukar untuk aku katakan... Allah memberi aku cinta si dia.. tapi ujiannya.. adakah aku mnjaga cintaku kerana diriNya.. adakah cintaku pada si dia melebihi cintaku padaNya?? dan kini Allah menguji ku dengan menjauhkan cinta si dia dr diriku.. inilah balasan Allah kerana aku pernah jauh dr cintaNya.. mungkin agar bila cinta itu betaut kembali.. kedua cinta antara aku dan dia juga cintaku dan yg Maha Esa akan seiring... insyaallah

dan buat sekalian kali aku perlu besabar.. dan aku agak stess bile memikirkan semua ini.. doaku agar aku dilorongkan olehNya..