sila tinggalkan blog anda, saya akan melawat kembali!!

Pages

Monday, January 4, 2010

hujan dan secret recepi...

jumaat 1 january 2010..

hujung minggu sempena tahun baru.. permulaan yg baik.. memikirkan tiada sebarang perkara yg mahu aku lakukan seperti biase aku akan balik la ke umah pkck n mkcik aku kat indera mahkota 5.. huhu.. time betolak dlm kol 10 pg jumaat.. udara sejuk2 nyaman2.. mungkin sebb tahun baru.. nk kate hujan x hujan nk kate x hujan hujan.. sampai je kat umah.. alaamak mkcik n pkcik aku x pulang lg dr breakfast mereka.. langit da makin mendung.. mane la tempat aku nk lepak ni.. hah! jom makan kek la.. actually aku da lame mengidam nk mkn secret recipy wlupun cutu td aku da mkn da ngn sepupu aku.. hehehe... dr tunggu tecongok depan umha kan.. baik mkn kek kat kedai kan kan...

sabtu 2 january 2010..

hari sabtu pas breakfast ngn mkcik n pkcik aku.. tghari diorg balik g mkn kenduri kawin jiran lak.. aku mls pulak pegi coz perut da knyang.. lps balik dr kenduri mkcik aku ajak kluarm jalan2 tgk kedai bunga katanya... pkcik aku x ikut katanya nak berehat kat umah.. lgpun mkcik aku x bg dia ikut.. katanya ni hal org pempuan.. man are not allowed.. hahaha... so dlm kol 2 gi la ke small garden kat kuantan dekat ngn ECM.. huhu.. dapt la beberape ranting bunga plastik yg harge mencecah lebih RM 70.. ceit.. sungguh hobi yg membazirkan... bukan boleh buat mkn bunga tuh.. hahaha (aku ni pmpuan ke x?? standart la kan pmpuan dan bunga.. hehehe).. sepnjang pejalanan suasana agak renyai2.. sepanjang hari sabtu niyh.. tanpa disangka2 mlm tuh jam 8.45 mlm aku da lelap just pas ishak.. rase sedap gle aku tido awal.. tambah plak bilik lm aircond tambah hujan... perghh... rase mcm dok kat meditranien plak.. hehehe..

ahad 3 january 2010..

bangun subuh hujan lebat gle...!! pas subuh sambung balik tido.. pe la aku niyh kan semlmnye da la tido awal. pastu pas subuh tido g.. huhu.. tapi mmg sedap gle tido.. mkcik ngn pkcik aku pun same sambung tido.. heheh.. bgn jam 9 pg.. mkcik aku da bising ajak g breakfast.. balik je amik sepupu aku kat UIA aajak die mkn tengahri kat umah..huhuh... ptg ahad tu sebelum hantar sepupu aku balik ke UIA bawak die jaln ke ECM>. kebetulan aku pun nk beli stationary.. so tgk2 la ape yg bekenan.. ingat nk balik U ptg ni.. tapi hujan tak henti2.. tukar la program balik esok pagi.. harap hujan behenti...

isnin 4 january 2010..

alhamdulillah.. nmpak mcm x hujan pun... boleh la aku drive balik ngn moto aku ke U.. klu hujan gak kena la pakcik aku hantar aku balik ke U maka moto comelku tu kne la park kat umah lu.. tp da hari nmpk ok je boleh la balik niyh.. aduh sem ni klas isnin jam 8 la plak.. before jam 9.. emm.. bekejar la aku jam 7 pagi dr umah.. tiba2 dipertengahan jalan setitik demi setitik hujan turun membasahi jalan raya.. ala.. perlu ke hujan ni nk main2 kan perasaan aku!!! knape x turun dr umah td.. boleh pkcik aku hantar.. ni baru 5 minit jalan da hujan la plak.. so pe g benti tepi jalan sarung la jaket hujan tapi suar hujan x pakai.. ingt nk tunggu jap reda.. tapi tgk mcm x kan reda je hujan ni.. maka aku dgn tawakalnye redah la gak hujan tuh... nasib ad baju hujan... huhu.. sampai je U.. sluar aku mmg basah la.. tapi x de la lenjun sagt.. huhuu.. emm menarik betul pagi ni n laju btul aku bawak moto.. patut 45 minit pjalanan boleh aku pecut jadi 25 minit.. hebat tol.. hujan plak tuh.. klu la jadi pape nk salahkan sape.. hikhikhik..


sedapnye tiramisu ngn hot coklat dimusim hujan ni.. nyum nyum....(kek dan minuman yg aku order)

itulah rentetan peristiwa aku diawal tahun baru besame pkcik ngn mkcik aku.. 

2 comments:

Kojack de Alloohaa said...

heh..xkan tnjuk gmba ja..??
jom blanja ak

anak_hamja said...

haha.. nk blanje.. x de hal la.. make appointment je... kikiki